Zapewnienie ochrony praw pacjentów zgodnie z przepisami Ustawy o prawach pacjenta;
Pomoc w rozwiązywaniu problemów natury etycznej pracowników, pacjentów i ich rodzin oraz w relacjach pacjent/opiekun prawny pacjenta, a osobą wykonująca zawód medyczny;
Dialog w przypadku zaistnienia konfliktów natury moralnej i etycznej wśród pracowników i pacjentów w celu znalezienia optymalnego rozwiązania;
Upowszechnianie wiedzy dotyczącej zasad etycznego postępowania w medycynie i opiece zdrowotnej;
Prowadzenie dokumentacji pracy Zespołu ds. Etyki
Reagowanie na zgłaszane przypadki nieprzestrzegania obowiązującego w Szpitalu Kodeksu Etyki, Kodeksu Etyki Lekarskiej, Kodeksu Etyki
Pielęgniarki i Położnej, Kodeksu Etyki Zawodowej Psychologa bądź Kodeksu Etyki innych grup zawodowych;
Wdrażanie zasad rozwiązywania zagadnień natury etycznej;
Opracowanie i wdrażanie sposobu rozwiązywania zagadnień;
Zapewnianie informacji o możliwości kontaktu pacjentów i zatrudnionych z Zespołem ds. Etyki i Praw Pacjenta;
Rozwiązywanie problemów natury etycznej u osób zatrudnionych w Szpitalu oraz u pacjentów podczas hospitalizacji;
Udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące interpretacji obowiązujących kodeksów etycznych;
Podejmowanie działań w celu popularyzacji zasad kodeksów;
Zespól ds. Etyki i Praw Pacjenta opracowuje plan zadań na rok i przedstawia raporty p.o. Pełnomocnika ds. Systemów Zarządzania Jakością i Akredytacji Filii w Ełku. Zespół spotyka się przynajmniej 2 razy do roku.
Kontakt z Zespołem
Zgłaszanie wniosków do rozstrzygnięcia przez Zespół ds. Etyki może odbywać się przez:
Zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zgłoszenie pisemne przez sekretariat szpitala w zaklejonej kopercie zaadresowanej do Zespołu ds. etyki.
W przypadkach szczególnych możliwe będzie bezpośrednie zgłoszenie się do Zespołu ds. etyki (po wcześniejszym uzgodnieniu terminu drogą listowną lub elektroniczną).
Co powinien zawierać wniosek:
Imię i nazwisko osoby zgłaszającej wniosek,
Telefon kontaktowy oraz adres e-mail wnioskodawcy,
Adres wnioskodawcy (jeżeli odpowiedź ma być w postaci tradycyjnej formy listowej)
Opis problemu etycznie wątpliwego.
Zgłoszenia anonimowe lub wnioski niespełniające powyższych warunków, nie będą rozpatrywane.