Ułatwienia dostępu

Skip to main content

Zespół ds. Etyki Praw Pacjenta

Zespół ds. Etyki Praw Pacjenta


Zadania  Zespołu ds. Etyki i Praw Pacjenta należy:

  • Zapewnienie ochrony praw pacjentów zgodnie z przepisami Ustawy o prawach pacjenta;
  • Pomoc w rozwiązywaniu problemów natury etycznej pracowników, pacjentów i ich rodzin oraz w relacjach pacjent/opiekun prawny pacjenta, a osobą wykonująca zawód medyczny;
  • Dialog w przypadku zaistnienia konfliktów natury moralnej i etycznej wśród pracowników i pacjentów w celu znalezienia optymalnego rozwiązania;
  • Upowszechnianie wiedzy dotyczącej zasad etycznego postępowania w medycynie i opiece zdrowotnej;
  • Prowadzenie dokumentacji pracy Zespołu ds. Etyki
  • Reagowanie na zgłaszane przypadki nieprzestrzegania obowiązującego w Szpitalu Kodeksu Etyki, Kodeksu Etyki Lekarskiej, Kodeksu Etyki

Pielęgniarki i Położnej, Kodeksu Etyki Zawodowej Psychologa bądź Kodeksu Etyki innych grup zawodowych;

  • Wdrażanie zasad rozwiązywania zagadnień natury etycznej;
  • Opracowanie i wdrażanie sposobu rozwiązywania zagadnień;
  • Zapewnianie informacji o możliwości kontaktu pacjentów i zatrudnionych z Zespołem ds. Etyki i Praw Pacjenta;
  • Rozwiązywanie problemów natury etycznej u osób zatrudnionych w Szpitalu oraz u pacjentów podczas hospitalizacji;
  • Udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące interpretacji obowiązujących kodeksów etycznych;
  • Podejmowanie działań w celu popularyzacji zasad kodeksów;

 

Zespól ds. Etyki i Praw Pacjenta opracowuje plan zadań na rok i przedstawia raporty p.o. Pełnomocnika ds. Systemów Zarządzania Jakością i Akredytacji Filii w Ełku. Zespół spotyka się przynajmniej 2 razy do roku.

  Kontakt z Zespołem

Zgłaszanie wniosków do rozstrzygnięcia przez Zespół ds.  Etyki  może odbywać się przez:

  1. Zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres e-mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Zgłoszenie pisemne przez sekretariat  szpitala  w zaklejonej kopercie zaadresowanej do Zespołu ds. etyki.
  3. W przypadkach szczególnych możliwe będzie bezpośrednie zgłoszenie się do  Zespołu ds. etyki (po wcześniejszym uzgodnieniu terminu drogą listowną lub elektroniczną).
  4. Co powinien zawierać wniosek:
  • Imię i nazwisko osoby zgłaszającej wniosek,
  • Telefon kontaktowy oraz adres e-mail wnioskodawcy,
  • Adres wnioskodawcy (jeżeli odpowiedź ma być w postaci tradycyjnej formy listowej)
  • Opis problemu etycznie wątpliwego.

Zgłoszenia anonimowe lub wnioski niespełniające powyższych warunków, nie będą rozpatrywane.